Saturday, April 7, 2012

FAMILY PORTRAIT


       Ada yang meyatakan " Apakan style gambar awak " Tanpa segan silu saya menyatakan, " Style gambar saya kebanyakkan candid.." dan soalan berikutnya diajukan, " Bukankah sudah ramai yang membuat demikian untuk wedding photographer ", dan saya meyatakan " Ya!." kemudia saya meyambungnya dengan memberitahu, " Memang semua orang boleh mendapatkan moment candid walaupun hanya menggunakan camera biasa, Tetapi tidak semua berjaya untuk mendapatkan THE BEST CANDID kan ". kemudian soalan diajukan lagi, " Apa yang dimaksudnkan the best picture or candid ", saya menjawab, " Maksudnya, tidak semua orang boleh memberi senyuman depan camera walaupun disuruh..and yes, memang saya megaku, sesiapa sahaja boleh menyuruh untuk buat-buat senyum lepas kiraan tiga, tetapi bolehkan awak menyuruh orang yang berwajah bengis atau ego untuk memberikan senyum lepas kiraan tiga.

Bunyik cenkerek....

disini bukan lah saya ingin menyatakan saya ini hebat atau apa.. dan kenapa saya menguplod gambar portrait diatas.? kalau awak lihat, didalam gambar ini, hampir semua memberikan senyuman yang menunjukkan kegembiraan, sebenarnya kalau awak nak tahu, ayah kepada pegantin perempuan ( belah kiri gambar ) memiliki rupa paras agak garang a.k.a ego, tetapi disini saya meyatakan.. saya boleh membuatkan ianya tersenyam, hihihi, nak tahu caranya,, saya pun tak tahu.. mungkin ini kelebihan tuhan kasi kepada saya..

sebelum majlis mereka berlansung , saya memerhatikan gambar portrait yang tergantung di dinding rumah pegantin, dan ternyata wajah ayah pegantin kebanyakkan agak garang dan serius, dan saya cabar diri saya untuk membuatkan si ayah tersenyum, dan hasilnya, saya berjaya..  




SideanglePhotography
" Gambar Terbaik Kami di Majlis Persandingan Anda "




No comments:

Post a Comment